Codul proiectului: 63906
Titlul proiectului: Consilieri scolari mai bine
pregatiti pentru elevii de gimnaziu” – program de formare continua de
specialitate de tip „blended learning”
Beneficiar : CMBRAE
Beneficiar : CMBRAE
Cele 6 module ale cursului si temele abordate
Modulul 1. Atitudini și abilități de consiliere
Obiectivele cursului sunt:
Dobândirea
cunoștințelor de bază cu privire la competențele, atribuțiile și atitudinile
consilierului, la abilitățile de ascultare și de influențare ale acestuia; Asumarea
rolurilor care presupun manifestarea diverselor atitudini specifice
consilierului; Demonstrarea,
în dezbaterile interactive și în aplicațiile practice, stăpânirii abilităților
de ascultare, de influențare studiate în cadrul cursului.
Sunt abordate teme precum:
Caracteristicile de
personalitate și competențele consilierului, Atribuțiile și responsabilitățile
consilierului școlar, Atribuțiile și responsabilitățile consilierului școlar, Atitudinile
fundamentale ale consilierului, Comportamentul de asistare sau
ascultare activă a persoanei consiliate, Abilitatea de a utiliza întrebările și
încurajarea minimală, Parafrazarea,
reflectarea sentimentelor și sumarizarea, Abilitatea de structurare a şedinţei
de consiliere în cinci stadii, Focalizarea relatării
clientului, directivarea și feedback-ul din partea consilierului, Destăinuirea și interpretarea sau
reformularea, Dezvoltarea personală ca
formă de asistență psihologică, Dezvoltarea
unei concepții pozitive despre sine ca model de dezvoltare personală, Dezvoltarea calităților personale ale consilierului școlar
prin grupul de dezvoltare personală .
Modulul 2. Tehnici de intervenţie în consilierea
psihologică a preadolescenţilor
Obiectivele acestui curs sunt: Cunoaşterea şi
identificarea nevoilor preadolescentului şi a perturbării satisfacerii acestora;
Cunoaşterea principalelor caracteristici ale crizelor de
dezvoltare; Aprofundarea
cunoaşterii metodelor terapeutice specifice aplicate copiilor cu tulburări
afective şi de comportament.
Acest curs abordeaza urmatoarele
teme: Caracteristici de vârstă ale
preadolescentului şi sarcini de dezvoltare, Principalele nevoi ale
preadolescentului şi perturbările satisfacerii acestora, Evenimente de viaţă şi
factori de risc în preadolescenţă, Tipuri de tehnici
de intervenţie utilizate în consilierea preadolescenţilor, Criza puberală –
normalitate şi patologie, Abordarea anxietăţii preadolescentului, Abordarea depresiei la
preadolescent, Abordarea tulburării de comportament la preadolescent, Abordarea
agresivităţii preadolescentului, Experienţa pierderii la preadolescenţi, Grupul
de consiliere cu preadolescenţi, Priorităţi în
dezvoltarea personală a consilierului şcolar.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu