vineri, 18 februarie 2011

Fenomenul „Bullying” în școală

Știați că ...
70% dintre elevi raportează existența fenomenului bullying înșcoală, 15% în mod regulat
9% din elevi sunt victime
7% din copiii agresori vor continua să agreseze
Băieții sunt mai mult decât fetele agresori..
Băieții iau parte mai mult la violențe fizice, fetele la fenomenul de izolare, excludere, evitare
Observatorii (Bystanders) sunt prezenți în 70%din incidente, în 3 din 20 de cazuri de bullying
Bullying-ul este…
Un act intenționat,
Presupune un dezechilibru între 2 puteri
Este tipic repetat peste timp, profesorul intevine într-un caz din 25 ...
Este o exprimare scrisă sau verbală, un act fizic sau un gest, un pattern, realizat cu intenția de a deteriora starea de bine…
CITIŢI MAI MULTE AICI (material prezentat în cadrul Seminarului cu tema „Violenţa în mediul educaţional: Sisteme cauzale şi soluţii”. Abordări sociologice, psihologice, psihopedagogice; 25 februarie, Amfiteatrul Colegiului Tehnic „Anghel Saligny")
Bullying este o formă de abuz, de la forma simplă de neglijare, la abuzul emoţional, fizic şi sexual. Conceptul de bullying cuprinde orice formă de manifestare a unor comportamente precum: violenţa verbală şi psihologică care se repetă în timp (poreclire, tachinare, ameninţare, hărţuire), intimidare fizică, ofensă precum şi alte tipuri de comportament deviant, modalităţi de a câştiga puterea în faţa altei persoane.

... Copiii care sunt agresaţi sunt nesiguri, izolaţi social, anxioşi şi au o stimă de sine scăzută.

AICI Un material realizat cu sprijinul Comisiei Europene prin Programul Grundtvig "The Bullying phenomenon – to know it and to face it . "

Coordonator de proiect : psiholog Ioana Şandru – consilier C.N. M. Viteazul

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu