marți, 14 decembrie 2010

Workaholism-ul indus – formă de abuz intelectual şi emoţional asupra copiilor supradotaţi

Articolul nostru prezinta situatiile in care copiiilor supradotati li se cere sa participle la toate concursurile scolare, indiferent daca isi doresc sau nu sa participe. Obiectivul acestui articol este sa aduca in lumina constiintei si sa gaseasca solutii pentru combaterea acestui fenomen care devine o forma de abuz mai mult sau mai putin subtila asupra copiilor.

Acest fenomen devine abuz din cauza faptului ca elevii se afla intr-o pozitie vulnerabila in relatia cu adultii. Ei nu au granite bine delimitate; nu pot identifica si nu se pot proteja de santajul emotional. Uneori, parintii isi folosesc inconstient copiii pentru a-si implini prin ei dorintele nerealizate. Unele cadre didactice isi privesc elevii ca pe mijloace in realizarea scopurilor individuale sau institutionale. Ei ignora opiniile elevilor si le cer sa participe la anumite activitati chiar daca acestia nu isi doresc.

M-am gandit la cateva strategii pentru prevenirea fenomenului. La nivel institutional, consilierul scolar poate organiza cursuri pentru profesori si parinti despre pe tematica nevoilor copilului si a efectelor negative ale workaholism-ului asupra copiilor. In consilierea individuala cu parintii, consilierul scolar ii poate ajuta sa-si inteleaga mai bine copiii, sa stabilieasca granite mai sanatoase intre propriile nevoi si cele ale copiiilor lor. La nivelul sistemului de invatamant ar trebui sa se puna accent pe calitate si nu pe cantitatea activitatilor pe care profesorii si elevii le au de desfasurat. Competitiile scolare ar trebui organizate avand ca punct de plecare o evaluare a intereselor elevilor.

Principalele intrebari ale articolului de fata sunt: Cum am putea preveni fenomenul de inducere a workaholism-ului atata timp cat parintii nu sunt constienti de existenta unei probleme si nu doresc consiliere? Cum pot fi atrasi in consiliere inainte ca efectele toxice ale workaholism-ului sa apara? Ce alte modalitati in afara de competitive am putea folosi pentru motivarea elevilor pentru invatare?

Citiţi articolul AICI.

Psiholog Raluca Antonescu – consilier şcolar Scoala nr. 24, Scoala nr. 28, Gradinita nr. 138

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu